دکوراسیون دیوار
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تاریخچه دکوراسیون دیوار در کشورهای مختلف ارائه می کند. که آن نیز یک مرور کلی از روش ها و منابع مورد استفاده برای جمع­ آوری کار ارائه می­کند. در پژوهش های انجام شده روی کاغذ دیواری ها، بررسی دقیق تری بر روی طرح های مختلف دیوارهای تزئینی خاص در قسمت ویژه، اتاق­ها و یا انواع کاغذ دیواری­های ارائه شده، انجام خواهد شد. این مقاله تاریخ کل کاغذ دیواری­ ها و یا تمام طرح­های تزئینی ممکن، به جز در طول دوره­ای که در طی آن هشت مورد انتخابی ما ایجاد شده، از اواسط قرن ۱۸ تا اوایل قرن ۲۰  را پوشش نمی­دهد. تمرکز اصلی بر اصول روند تنظیم دکوراسیون دیوار در کشورهای اروپایی، مانند انگلستان، فرانسه و آلمان است. آنها ایده ­های دکوراسیون مد روز را در فضای داخلی استونیایی به نمایش گذاشته­ اند، که همچنین به طور مختصر مورد بحث قرار گرفته است.

در ادامه پژوهش های انجام گرفته شده، به آدرس­دهی مواد و روش­های مختلف تاریخی تولید کاغذ دیواری پرداخته شده است. نویسنده هر دو روش دستی و اتوماتیک اعمال شده برای تولید کاغذ دیواری در طول دوره مذکور را توصیف می­کند. برای درک بهتر چگونگی چسباندن کاغذ دیواری روی دیوار، به بررسی روش­های مختلف تاریخی نصب کاغذ دیواری پرداخته شده است. ابعاد مختلف از روش حفاظت، مرمت و بازسازی در رابطه با حفاظت از کاغذ دیواری تاریخی مورد بحث قرار گرفته است. درباره مسائل عملی مربوط به حفظ و نگهداری کاغذ دیواری در فضای داخلی؛ در مرحله اول، خسارت­های مختلف و علل آنها مورد بحث قرار گرفته است. در مرحله دوم، مراحل مختلف فرآیند حفاظت توصیف می­شود. هدف از این مقاله بحث در مورد تمام روش­های اصلی حفظ کاغذ دیواری تاریخی در فضای داخلی است. که شامل روش­های بکار رفته برای حفظ کاغذ دیواری در محل و مرمت کاغذ دیواری در کارگاه است. برای پرداختن به روش­های حفاظتی توصیف شده، نویسنده با یکی از سرپرستان خود، مارکوس کرون، و دیگر کارشناسان در این زمینه کاری، مشورت می­کند.

سابقه تاریخی، شرایط، هدف از حفاظت و روش­های مربوط هر مورد به طور جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای بحث در مورد روش­های حفاظت در ارتباط با تئوری و روش حفاظتی معاصر تلاش شده است. نتایج حاصل از این تحقیق و تصمیم­گیری، در طی فرایندهای حفاظتی در نتیجه تجزیه و تحلیل به دست آمده است. مجموعه­ای از اصول حفاظتی مربوط به حفظ تعداد زیادی از کاغذ دیواری­های تاریخی در فضای داخلی ارائه شده است. متن با عکس­های تاریخی ارائه شده از آرشیوهای گوناگون، طرح­های کف، تصاویر دیجیتال و تصاویر گرفته شده، توسط نویسنده و یکی از ناظران او، مارکوس کرون، مصور شده است.

علاوه بر این، مواد جمع آوری شده در طول کار عملی، موضوع انتخاب شده، حفاظت از کاغذ دیواری­های تاریخی، به طور عمده توسط مطالعات موردی در اینترنت (به عنوان مثال مجله حفاظت موسسه آمریکایی ۱۰ و مجله مقالات حفاظت ۱۱)، مجلات تخصصی پشتیبانی، تلفیقی از مقالات و کنفرانس­ها، منتشر شده است. تاریخچه، الگوها و فنون کاغذ دیواری، توسط لسلی هاسکینز ۱۲ ویرایش شده و کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی، توسط گیل ساندرز، ۱۳ پایه­ای برای قسمت­های مختلف را شکل داده، که بر انواع کاغذ دیواری و طرح­های تزئینی متمرکز شده است.

اصول دکوراسیون در کشورهای آلمانی زبان توسط سابین توملر ۱۴ و یعقوب فون فالکه ۱۵ تشریح شده است. ایده­های عمومی دکوراسیون داخلی در انگلستان، فرانسه و جاهای دیگر در طول قرن ۱۸ و ۱۹ توسط رابی جی.بلیک­مور در کتابش از تاریخ معماری داخلی و بحث توصیف مبلمان مورد بحث قرار گرفته است. از مصر باستان به قرن نوزدهم اروپا ۱۶ در مورد استفاده از کاغذ دیواری در استونی به میزان کمی نوشته شده است. روش مقاله بر اساس نظر سنجی­های کریستا کودرس ۱۷، آنتس هین، ۱۸ مارت کالم ۱۹ و یوهان مازته، ۲۰″ مشاهدات شخصی من”، مواد آرشیوی از آرشیو انجمن میراث ملی و مجموعه عکس­های متعدد است (از آرشیو تاریخی استونیایی، موزه تاریخ استونیایی، موزه ملی استونیایی و دیگران).

روش­های تولید کاغذ دیواری در کتاب کار دکوراتور توصیف شده است. یک نماینده از دکوراسیون داخلی و سختی تئوری و عمل در تئوری پراکسیس، توسط فردیناند لوتمر،۲۱ و کاغذ­دیواری­ها در فرانسه در سال­های ۱۸۰۰-۱۸۵۰ توسط اودیله نول ۲۲ بررسی شده است، روش­های­ تاریخی نصب کاغذ دیواری استفاده شده از قرن ۱۸ تا به امروز توسط رابرت ام. کلی ۲۳٫ مورد بررسی قرار گرفته است. مواد مورد نظر در استفاده از کاغذ و رنگدانه ­ها در تولید کاغذ دیواری از منابع تاریخی توسط کاترین لین ۲۴ توصیف شده است. بحث اصطلاحات حفاظتی بر اساس دو منشور، منشور ونیز (۱۹۶۴) ۲۵ و منشور بورا (۱۹۹۹) .۲۶ مسائل فلسفی و نظری مربوط به حفظ و نگهداری معماری داخلی و معماری در تاریخ حفاظت معماری توسط یوکا یوکیلتو ۲۷، مورد بحث قرار می­گیرد، و حفاظت از ساختمان­های تاریخی و مطالب آن، توسط دیوید وات و بلیندا کولزتون ۲۸ ویرایش شده است. بینش عمیق تر بر اصول کاغذ دیواری­های حفظ شده، توسط مقالات نوشته شده آندرا ام. گیلمور ۲۹، کاترین ال فرانگیامور ۲۹ و ریچارد سی نیلاندر ۳۱ ارائه شده است. اصول مختلف بازسازی کاغذ دیواری با جزئیات توسط ژان باتیست مارتین ۳۲ مورد بحث قرار گرفته است.

مواد در ارتباط با فرایندهای مختلف حفاظتی بر اساس مشاهدات انجام شده در طول پروژه­های حفاظت از کاغذ دیواری های متعدد جمع آوری شده است. این مواد توسط مقالات تخصصی مختلف تکمیل شده است. به عنوان مثال، اصول اسناد و مدارک توسط روش­های حفاظتی مختلف میشل مور ۳۳ و مواد مورد استفاده در حفاظت از کاغذ دیواری با جزئیات توسط امی کولیر ۳۴ مورد بحث قرار گرفته است. سیستم­های نصب ژاپنی و تفسیر آنها توسط کارین تروشکه ۳۵، فیلیپ مردیت، مارک سندیفورد و فیلیپا میپز ۳۶ و آندرا دراگوجویک مورد بحث و بررسی قرار گرفت، چهار روش اصلی رتوش سنتی توسط کنوت نیکولاس ۳۸ خلاصه شده است. علاوه بر این، توماس مک­کلینتون ۳۹ روش های مختلف پرکردن و رتوش کاغذ دیواری در محل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. مروری تاریخی بر هفت جزء مورد پژوهش بر اساس مواد توسط مارگیت کوپ ۴۰، یک محقق از کاخ استرهای در اتریش، و سیمونا پردسکو ۴۱، یک مسئول حفاظت نقاشی از موزه تئودور امان، در بخارست ارائه و گردآوری شد. ماری نومما ۴۲، معمار مسئول مفاهیم دکوراسیون داخلی در موزه ادبی استونیایی، یک مرور تاریخی کامل از وانه­مویزه ۴۲ و فضای داخلی ارائه کرده است. اطلاعات تکمیلی توسط منابع موجود در اینترنت و  آرشیو ارائه شده است. روش های حفاظت ذکر شده در مطالعات، بر اساس منابعی که قبلا ارائه شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مشاهدات شخصی نویسنده شرح داده شده است.

منبع: دکوراسیون دیوار





:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: